Thursday 1 December 2016

Apa itu BCAA?



Apa itu BCAA?
BCAA adalah sebahagian daripada 9 asid amino penting yang diperlukan oleh tubuh untuk memperbaiki dan membina otot.BCAA sendiri merupakan komposisi yang terdiri daripada 3 komponen iaitu Leucine, Iso-leucine dan Valine..
.

Kesan yang akan anda perolehi jika mengambil BCAA?
.
=Mencegah pengecutan otot
Jika anda melakukan workout yang hard atau bersukan yang terlampau aktif, boleh menyebabkan otot dan tubuh anda berasa letih sehingga boleh menyebabkan overtrain.

Overtrain itu adalah merupakan suatu keadaan bila kita melakukan aktiviti berat dianya tidak menjadikan tubuh kita menjadi lebih baik tetapi akan membuat otot kita sakit dan otot MENGECUT. Sudah tentu kita tidak ingin perkara ini berlaku. Sering kali diperkatakan bahwa , seseorang yang kurus itu adalah kerana kekurangan lemak,tidak benar sebenarnya, Masalahnya , Adalah kekurangan otot di sebabkan pengecutan otot..Oleh itu, kita disarankan untuk mengambil suppliment yang mengandungi kandungan BCAA ,untuk mencengah Pengecutan Otot, dan mengekalkan kepadatan Otot..
.
=Meningkatkan Kekuatan Otot
Selain mencegah pengecutan otot, BCAA juga menurut kajian dapat meningkatkan kekuatan otot dengan cara merangsang tindak balas protein otot dan mempengaruhi hormon anabolik , bererti membantu kekuatan otot serta pembesaran otot yang lebih pantas..
.
=Membantu Menurunkan Berat Badan
Manfaat lain yang boleh diperolehi dari penggunaan BCAA selain dapat membantu untuk pertumbuhan dan mencegah pengecutan otot, BCAA juga boleh membantu proses penurunan berat badan, menurut kajian BCAA dapat membantu tubuh untuk mengurangkan lapar dan meningkatkan pembakaran lemak,hal ini sangat baik untuk membantu program DIET anda..
.
Oleh itu, ternyata bahawa BCAA merupakan salah satu bahagian asid amino yang sangat diperlukan oleh tubuh untuk mencegah pengecutan otot, membantu pembesaran otot, dan baik untuk membantu program diet anda.Oleh kerana itu cukupilah keperluan harian anda dengan BCAA..
.
Anda Perlu Tahu bahwa SOLIMAXX mempunyai Kandungan BCAA yang sangat tinggi, Yang boleh membantu tubuh anda mendapatkan keperluan BCAA yang secukupnya..
.
SOLIMAXX adalah natural booster yang membantu anda membina otot dengan lebih cepat dan berkesan.
SOLIMAXX telah mendapat kebenaran dari KKM dan kelulusan oleh pihak JAKIM ..

No comments:

Post a Comment