Tuesday 20 December 2016

7 cara setiap hari untuk mengempiskan perut anda


Senaman crunches bukannya kunci untuk perut yang rata. Hanya membuat beberapa minit untuk lapan senaman ini setiap hari, dan akan mendapat perut yang berotot, tona dalam masa yang singkat.
Anda rasa pepatah lama 'no pain,no gain' adlah benar apabila ia datang kepada otot perut anda? . Terdapat banyak cara yang boleh anda melibatkan diri dengan otot perut anda sepanjang hari untuk kecergasan dan berat badan - tanpa berjam-jam di gimnasium atau di rumah. Dengan tips ini, anda boleh menunjukkan otot perut anda semasa dalam perjalanan ke tempat kerja, semasa anda berada di tempat kerja, dan apabila anda sedang berehat di rumah. Lapan langkah-langkah ini adalah cukup mudah bagi mereka yang sedang memulakan rutin untuk mana-mana tahap kecergasan:


1.Ambil masa lima minit pada waktu pagi:

Penari balet terkenal dengan perut rata mereka, jadi ambil masa selama lima minit dengan meniru langkah tarian ini apabila anda bangun pada waktu pagi: Berdiri di sebelah kiri kerusi dan rehatkan tangan kiri di belakang kerusi itu. Pastikan kaki anda bersama-sama. Sentuh belakang, dan tunjukan jari kaki anda ke keluar untuk membentuk segi tiga. Angkat tangan kanan anda lurus ke atas, mencapai siling. Sekarang hadapkan pinggang anda ke hadapan, pusingan belakang anda, dan mencapai tangan kanan anda ke arah lantai, sentuh lantai jika boleh. Pegang posisi itu, ketatkan perut anda, bawa perut anda dalam ke arah tulang belakang anda. Hembus nafas dan perlahan-lahan angkat diri anda ke kedudukan permulaan. Pengulangan yang lengkap perlu mengambil masa kira-kira 20 saat. Buat lima ulangan kesemuanya, tambah lebih masa supaya anda rasa lebih kuat.

2.Pastikan membuat senaman teras perut berulang-kali:

Adakah anda memandu ke tempat kerja atau mengambil pengangkutan awam? Lakukan beberapa pengecutan isometrik ketika dalam perjalanan. Tarik otot perut anda di dalam dan tanpa menahan nafas anda. Tahan selama beberapa saat dan kemudian lepaskan. Berikut adalah cara yang baik untuk memastikan anda melakukannya dengan cukup untuk mendapat manfaat ' lakukan sekurang-kurangnya dua buah lagu di radio,' kata Waehner.

3.Buat regangan di meja.

Sebaik sahaja anda berada di tempat kerja dan di meja, cuba berpusing di tempat duduk. Pegang botol air, kertas, atau pemberat tangan di antara kedua-dua tangan. Duduk tinggi pastikan pinggul dan lutut anda ke hadapan. Perlahan-lahan pusingkan botol daripada satu bahagian badan anda ke sisi lain, beri tumpuan kepada bahagian sisi, nasihat Waehner. Tambahan lagi, jika anda memilih untuk memberat badan anda sebagai pilihan untuk berpusing, ia akan memberi kesan kepada dada anda.
.
Cuba di sebelah sisi dinding sebelum makan tengah hari Berdiri dan capai atas lengan anda, tekan tapak tangan anda bersama-sama dan pastikan lengan anda lurus. Regangkan dan bersandar ke kanan sejauh yang mungkin, beri tumpuan kepada sebelah kiri pinggang anda. Kembali kepada asas dan bersandar ke kiri, beri tumpuan kepada sebelah kanan pinggang. Ulangi selama 30 hingga 60 saat. Pasti, anda rasa diri anda akan kelihatan pelik dari rakan sekerja anda, tetapi apabila mereka sedar bagaimana baiknya regangan tersebut, mereka mungkin akan menyertainya.

4.Membuat senaman semasa beratur di dalam barisan:

Buat langkah ini sementara menunggu dalam barisan di kafeteria atau di kedai runcit. Berdiri dengan jarak kaki anda 2- 3 inci . Ia melibatkan otot abdomen anda supaya tulang belakang lebih stabil dan lurus. Perlahan-lahan angkat kaki kiri anda 3-6 inci dari lantai dan imbangkan kaki kanan anda. Cuba untuk tidak bergoyang dari sisi ke sisi dan cuba bertahan dalam posisi ini selama 10 hingga 15 saat. Kembali kaki anda ke lantai dan ulang dengan kaki kiri anda.Cuba jumlah yang sama, ulang setiap kaki sebelum anda sampai ke garis.

5.Buat gerakan pada waktu tengahari:
Berikut adalah satu lagi senaman otot perut yang anda boleh cuba semasa tengah hari: berdiri di meja dan letakkan tangan di atas meja anda, secara langsung di bawah bahu anda. Menahan secara rata, gerakan sebelah kaki ke belakang dan kemudian yang lain sehingga badan anda membentuk garis lurus. 'Anda perlu kelihatan seolah-olah kamu akan melakukan push up,' kata Waehner. Sekarang gerakan kaki anda ke arah meja. Ulang selama 60 saat atau lebih.

6.Membuat senaman otot perut selepas makan malam:
Apabila anda berehat di rumah, di sofa, dan capai bola kestabilan, ia salah satu alat kecergasan kesukaan Waehner. Untuk senaman ini, ia terletak pada bola, letakkan bola di bawah bahagian bawah belakang. Letakkan tangan anda di belakang kepala anda atau ke atas dada anda. Tahan otot perut anda, dan angkat badan anda daripada bola. Seperti kontrak otot perut anda, tarik bahagian bawah tulang rusuk anda ke bawah ke arah pinggul anda. Rendah kembali ke bawah untuk meregangkan otot perut anda. Bola akan memaksa kaki anda untuk melakukan kerja yang lebih daripada sekadar melakukan crunches lantai, kata Waehner. Tambahan lagi, ia mengekalkan keseimbangan anda pada bola dan akan memaksa anda untuk melibatkan keseimbangan keseluruh badan anda.

7.Bersenam sebelum tidur :
Berbaring di atas lantai di bahagian belakang anda dengan kaki anda lurus keluar. Perlahan-lahan membawa kaki kiri anda sehingga ke arah siling dan angkat juga lengan kiri. Silangkan kaki anda ke atas badan anda supaya jari kaki anda menyentuh hujung jari anda (atau rapatkan semampu yang mungkin). Lebih rendah dan ulangi dengan kaki kiri anda dan lengan kanan. Buat dengan lambat supaya anda boleh mengawal pergerakan, dan lakukan seberapa banyak yang anda boleh dalam masa lima minit.

Pastikan senaman otot perut ini dijadikan rutin seharian dalam kehidupan anda dan anda akan lihat hasilnya. Tapi, kata Waehner, ia mengingatkan supaya untuk mendapatkan perut yang rata, ia mengambil masa lebih daripada senaman semata-mata. Jangan lupa untuk bersenam secara teratur dan makan diet yang sihat, seimbang sambil membakar lebih banyak kalori daripada apa yang anda ambil.

No comments:

Post a Comment