Monday 16 January 2017

6 Motivasi Pengambilan Makanan Sihat


Jika anda memerlukan bantuan untuk bermotivasi, berikut adalah sebab-sebab utama untuk mengambil beberapa makanan yang mempunyai nutrien ke dalam diet anda.

Meningkatkan produktiviti
Seperti kereta, otak anda memerlukan tenaga yang banyak untuk berfungsi dengan lancar. Apabila ia kembali kepada kerja anda, bekerja lebih cekap boleh membantu anda mendapatkan lebih banyak, kerana pelajar cemerlang biasanya pertama dalam talian untuk promosi dan menimbulkan.

2.Jimat wang insurans hayat

Premium insurans kesihatan tidak boleh berdasarkan kepada faktor-faktor kesihatan, kerana semua orang perlu mempunyai perlindungan kesihatan. Walau bagaimanapun, kadar insurans hayat sebahagian besarnya berdasarkan usia dan kesihatan.

Jika anda membelI insurans hayat, penanggung insurans hayat yang mungkin akan meminta kebenaran untuk mendapatkan rekod perubatan anda, dan mungkin memerlukan pemeriksaan perubatan insurans hayat. Anda boleh menghadapi dua kali ganda kos insurans hayat jika anda gemuk. Beralih kepada diet yang lebih sihat dan mengekalkan berat badan yang baik sebelum anda memohon polisi ketara boleh mengurangkan kos anda.

Meningkatkan mood
Apa yang anda makan mempunyai kesan ke atas otak anda, termasuk bahagian yang mengawal mood. Walaupun tidak ada makanan tunggal yang bertindak sebagai anti-tekanan yang telah terbukti, mengekalkan gula dalam darah stabil melalui pemakanan biasa,ia akan membantu anda berasa lebih baik secara keseluruhan. Makanan yang kaya dengan vitamin dan mineral seperti buah-buahan, biji-bijian dan sayur-sayuran, telah dikaitkan dengan risiko keseluruhan yang lebih rendah kemurungan, seperti yang mempunyai makanan yang kaya dengan omega-3 lemak, seperti kacang, ikan salmon dan ikan berlemak yang lain.

Kebahagiaan yang sejati bukan sahaja tentang tiada kemurungan; ia juga termasuk kesejahteraan umum.

Makan sihat boleh mengurangkan stress juga. Apabila badan anda berada dalam keadaan kronik tekanan, ia merosakkan protein, tetapi makanan tertentu mempunyai keupayaan sederhana tahap badan kortisol, hormon tekanan. Beberapa kajian mendapati bahawa pengambilan makanan dengan omega-3 asid lemak dan magnesium boleh membantu mengurangkan tahap kortisol. Makan diet yang kaya dengan protein, termasuk ikan dan tenusu, boleh membantu menambah kadar protein dan mengekalkan tahap kortisol yang rendah.

Mengawal berat badan
Lebih separuh daripada rakyat Amerika mempunyai berat badan berlebihan atau obes, dan obesiti menyumbang kepada hampir 1 dari 5 kematian Amerika. Walaupun ia hanya sebanyak 5-10%, mengurangkan berat badan boleh menurunkan tekanan darah, meningkatkan tahap kolesterol dan mengurangkan risiko penyakit kencing manis Jenis 2.

Menjadi sihat
Tidak semua orang yang kurus sihat, dan tidak semua orang yang berlebihan berat badan tidak sihat, tetapi makan yang betul boleh meningkatkan kesihatan walaupun seseorang yang berbadan kurus yang menggemari makanan ringan

Jika anda kekurangan vitamin dan mineral yang diperlukan oleh badan anda, anda meletakkan diri anda pada risiko untuk kematian awal. Satu kajian 2014 yang diterbitkan dalam Jurnal Perubatan British mendapati bahawa makan sekurang-kurangnya lima hidangan buah-buahan dan sayur-sayuran sehari dikaitkan dengan risiko yang lebih rendah kematian daripada apa-apa sebab yang berkaitan dengan kesihatan.

Hidup lebih lama
Penyakit yang sama yang membuat anda merasa teruk dan kos wang yang banyak juga boleh mengurangkan jangka hayat anda.

Tips untuk makan sihat

Kekal terhidrat. Ini akan membantu anda mengurangkan keinginan dan terasa kenyang.
Jangan melangkau waktu makan. Makan pada masa yang sama setiap hari, jika anda boleh.
Jadikan diri aktif. Hanya meningkatkan sedikit aktiviti boleh membuat minda untuk makan yang lebih baik juga.
Maafkan diri anda apabila anda melakukan kesilapan. Menewaskan diri selepas slip-up cenderung untuk membongkar semua matlamat anda.Buatseolah-olah anda tidak membuat salah adalah pilihan yang lebih baik

No comments:

Post a Comment