Tuesday 11 April 2017

TIDAK CUKUP AIR!? KESAN BURUK UNTUK ORANG YANG BERSUKAN!!!



Air diperlukan untuk setiap satu proses metabolik, termasuk sintesis protein. Jadi, jika intensiti latihan anda adalah pada tahap yang tinggi, salah satu perkara yang paling mudah yang boleh anda lakukan untuk kebaikan tubuh badan anda adalah untuk minum lebih banyak air.

Ia amat mudah, tetapi sering diabaikan. Air. Benda asas kehidupan. Kira-kira 70% daripada bumi ini diliputi di dalamnya, sama seperti jumlah yang terdapat di dalam badan anda.
-Sintesis protein-
Proses di mana nitrogen daripada asid amino secara linear disusun dalam struktur protein melalui penglibatan RNA dan pelbagai lagi enzim.
sintesis protein adalah untuk pertumbuhan otot. Semakin cekap anda boleh mencipta proses ini di dalam tubuh, lebih cepat anda boleh membina otot.
Jadi disini admin akan terangkan sebab penting lain kenapa air sangat penting untuk setiap individu tetapi kali ini admin akan khususkan untuk Ahli Bina Badan. Jom baca.

[7 SEBAB KENAPA AHLI BINA BADAN PERLUKAN LEBIH AIR]

{1 Ahli Bina Badan selalunya tidak mendapatkan kuantiti yang mencukupi }
Soda dan kopi tidak termasuk. Malah, walaupun mereka minuman cecair, tetapi (kafein) yang terdapat dalam kedua-duanya boleh meningkatkan kehilangan cecair melalui proses diuresis. Apabila ini berlaku, badan mula menyimpan air untuk terus hidup. Kajian memberitahu pembina badan seharusnya minum sekurang-kurangnya!! 6-8 gelas air setiap hari(lebih lagi baik). Oleh kerana anda melatih untuk susuk tubuh yang tidak "konvensional", anda memerlukan lebih banyak!. Letakkan sekurang-kurangnya setengah gelen kepada 1 gelen setiap hari, bergantung kepada kondisi harian anda.

{2 Air Membersihkan tubuh daripada toksin }
Air juga membantu dalam menyingkirkan toksin dan lain-lain bahan buangan metabolik daripada badan. Air adalah (sangat!) penting terutamanya apabila diet harian anda berikutan "protein tinggi", kerana ia membantu mengeluarkan nitrogen yang berlebihan, urea (bahan toksik), dan keton. Jika anda makan dalam kuantiti yang besar untuk mendapatkan tubuh badan yang lebih besar(bulking), maka anda perlu lebih air untuk membantu buah pinggang anda melakukan kerja mereka. Air sangat penting untuk MEMASTIKAN buah pinggang kita bebas dari tekanan pembersihan dan melancarkan kumbahan.
(JADI AIR YANG BANYAK SIHAT TUBUH BADAN DAN BUAH PINGGANG = TIADA DOKTOR!!)

{3 Air Membantu memetabolismakan lemak }
Tanpa air yang cukup, buah pinggang tidak dapat BERFUNGSI dengan baik. Apabila ini berlaku, sebahagian daripada beban itu dipindahkan ke hati. Hati memetabolismakan lemak dan disimpan untuk tenaga. Jika hati melakukan kerja yang sepatutnya menjadi tanggungjawab buah pinggang, ia akan membakar lebih kurang lemak. Di samping itu, air sebenarnya boleh mengurangkan rasa lapar.

{4 Air Mengurangkan Penahanan cecair dalam tubuh }
Bertentangan dengan kepercayaan popular, minum lebih banyak air sebenarnya boleh membantu anda mengurangkan berat badan air yang berlebihan. Apabila air (BERKURANGAN), badan akan memikirkan ada kekurangan yang berlaku dan (BAHAYA!), jadi tubuh badan mula meyimpannya. air ini disimpan di dalam ruang selular. Dalam erti kata lain, kulit anda akan mula kelihatan lembut dan membengkak air.(looking soft and puffy)

{5 Air membolehkan anda sentiasa kekal optimum }
Terlalu sedikit air, dan badan anda mencurinya daripada organ-organ lain seperti usus besar. Apabila ini berlaku, anda mengalami sembelit. Tambahan pula, air membolehkan anda untuk mencerna makanan dengan lebih cekap. Hal ini terutama berlaku apabila pembina badan memakan lebih 4,000 kalori sehari.

{6 Air Membantu Individu yang mempunyai terlalu banyak garam di dalam sistem mereka }
Jika tubuh badan anda menyimpan terlalu banyak air sehingga tahap masalah yang kronik, ia mungkin kerana terdapat terlalu banyak garam dalam diet harian anda. pengambilan sodium yang tinggi akan menyebabkan badan cuba mengekalkan air yang banyak dalam tubuh badan (untuk mencairkan kepekatan garam!). Sama ada mengurangkan pengambilan garam atau minum lebih banyak air untuk mengelakkan situasi ini berlaku.

{7 Air Membantu makanan tambahan anda bekerja dengan lebih baik }
Makanan tambahan seperti CREATINE adalah sebahagiannya kerana ia menarik air ke dalam sel-sel otot, sekali gus mewujudkan persekitaran anabolik yang diperlukan untuk pertumbuhan. Untuk proses ini bekerja dengan lebih baik, anda perlu meminum lebih banyak air. Tambahan pula, jika anda kurang minum air, creatine yang menarik air ke dalam sel berkemungkinan akan menyebabkan BUAH PINGGANG kekurangan terlalu banyak air lantas KESAN NEGATIVE yang membahayakan akan berlaku!.

Jadi disini terapkan di dalam otak anda semua yang bahawa air! merupakan ubat yang sangat mujarab dan jika diamalkan dengan baik air akan "keep doktor away". Tambah pula jika anda seorang penggiat sukan maka air adalah yang paling penting dan asas dari segala-galanya. Jadi minum air seperti yang diberitahu pakar sekurang-kurangnya 3 liters untuk AHLI SUKAN untuk memastikan tubuh anda sihat sepanjang umur!

LIKE & VIRALKAN info ini jika membantu ;) , admin mahu semua orang mengetahui dan mengamalkan perkara ini. Nampak mudah tapi FAKTA! ramai orang mengabaikannya. Harap membantu anda (Y) ;)

No comments:

Post a Comment