Monday 27 February 2017

3 CARA NAK TURUNKAN BERAT BADAN DARIPADA MUSCLESOLID





Bagaimana hendak turunkan berat badan? Nak makan apa untuk turunkan berat badan? Macam mana nak rancang pemakanan?(meal planning). Kami mendapat banyak pertanyaan di inbox daripada follower musclesolid seperti anda bertanyakan soalan yang lebih kurang sama. Apa yang kami boleh katakana, banyak factor nak kena consider. Umur, jantina, lifestyle, exercise dan macam-macam lagi
.
Disini MUSCLESOLID nak share sikit tips dan trick kami untuk menurunkan berat badan dan dapatkan result dengan cepat.
.
Trick 1. Makan setengah portion carbs (Carbs paling famous di Malaysia. “NASI”)
Don’t get me wrong: Kami bukan nak cakap semua org kena ikuti program low carb seperti our “Special Weightloss Program”, apa yang kami nak cadangkan adalah, makan setengah sahaja, nasi, roti ataupun pasta berbanding portion penuh selalu, disamping itu lebihgkan sayur. Tetap kenyang!!! ( pilih multigrain yang akan membuatkan anda kenyang lebih lama ). Jadi, apabila makan nanti, ambil nasi separuh. Amalkan.

Trick 2. Makan Salad setiap hari untuk Lunch
Ni bukan cerita mangkuk salad kecik. Kami cadangkan satu mangkuk besar Salad yang diperkaya dengan fiber, dihias dengan protein seperti ayam, salmon ataupun tofu bakar. Dengan menggabungkan dua jenis makanan ini, Sayur dan protein akan membuatkan anda kenyang.
.
Trick 3. Makan setiap 3 hingga 4 jam
Bila anda mengawal kalori anda, adalah penting untuk makan banyak kali satu hari supaya anda tidak terlalu lapar. Disamping meningkat kan metabolism badan anda, ia melatih anda makan dalam portion yang sedikit. Makan dan snek setiap beberapa jam akan membuatkan anda tidak lapar sepanjang hari. Tapi pastikan lagi banyak kali anda makan, pastikan kalori snek anda lebih rendah setiap kali makan. kami mencadangkan: Apple dan beberapa almond ataupun carrot dan celery stick dengan beberapa sudu mentega kacang..

No comments:

Post a Comment